torsdag 29 mars 2012

Inflyttningspresent



Min syster frågade härom dagen om jag ville göra ett litet hus. Det ska vara till ett par som nyss köpt sig en (tegel)villa. Så jag började göra ett. Men det visade sig att syster ville ge bort ljus i huset, inte bara ett, utan helst en hel förpackning med Partylite-ljus i det. Gör om, gör rätt!! Så jag gjorde även en större variant, där det får plats 12 st théljus.






 Det lilla huset, som får agera utedass då, är fyllt med SMÅ godisar (zoo, djungelvrål & nonstop). Eftersom hela taket är fastlimmat måste man ju kunna få ut godsakerna! :)


På det stora huset har jag satt fast ena tak-halvan med magneter.

Taket är dekorerat med flockat papper, dvs det har sammetsstruktur.
Fjärilen är dekorerad med 4 olika storlekar utav halvpärlor.
Alla väggar är först torrembossade och sedan chalkade med vintage photo, för att få den rätta looken av tegel. ;)

 Jag måste ju erkänna att jag är värdelös på fotografering, färgerna stämmer inte helt överens med verkligheten. Det blir så "grällt" på bild... Det får väl bli som det blir, när det inte blev som det skulle! ;)
Nu väntar jag bara på ljus-leveransen så att jag får färdigställa det hela.

Kram Kicki
















1 kommentar:

  1. Men jösses amalia vilka härliga hus du gjort, helt underbara, gillar jättemycket :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera