onsdag 13 juni 2012

Sjungom studentens lyckliga dag!

Överallt ser jag dem, studentkort i alla dess färger och former. De flesta går i de blå-gula färgerna. Och visst smittar det av sig, den där sprudlande glädjen som det innebär att ta steget ut i livet! 
På mig har det kliat i fingrarna att göra ett studentkort, trots att jag inte har någon student att uppvakta... Kunde inte låta bli... Så, voila, här kommer det!

Jag är inte jätteförtjust i de skarpa blå-gula färgerna, typ svenska flaggans kulörer. Så mitt kort har inslag av lite mildare toner av gult och blått. Lite lagomt "vintage-igt". Jag brukar inte använda så mycket blommor i vanliga fall, men nu blev det en rejäl bukett!

 Stämpeln i form av en studentmössa är från Gummiapan. För att få mer liv i den har jag lagt 3d-lack på skärmen, och lite ljusblå skuggor längs konturerna.
 Hjärtat är min nya die från Cherry Lynn.


 "Nyckeln till framgång" hänger bland blomstret! ;)






Fri som... trollsländan! :)
Texten är embossad, tyvärr kommer jag inte ihåg var stämpeln är ifrån. Ej heller vart jag har köpt hörnstämpeln...
Den gröna blomranke-swirlen är oxå från Cheery Lynn. Kallorna har jag gjort själv.


Ujujuj, vilket sjå jag hade att lyckas skriva ut studentsången! Min skrivare & jag är inte riktigt överens... Men det är ett annat kapitel!
Här har jag använt en hjärt-bård från Memory Box. Pillig att limma!! Det vita hjärtat är från Nellie Snellen, swirlsen är clearstamps från Panduro. Ja, inte den i övre högra hörnet, den är fortfarande okänd!

Ha en trevlig student!
Kram Kicki

2 kommentarer:

  1. Ett studentkort helt i min smak!!!
    supersnyggt.
    Jättefint dekorerat i fina färger och jag gillar verkligen blommorna.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. MEN WOOW SUPERSNYGGT, vilka fina detaljer att titta på, du har verkligen lyckats få ihop allt såå himla snyggt, ME LIKE :)


    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera