fredag 13 juli 2012

Tårtkort

I morgon firar min brorsdotter sin allra första födelsedag! Jag har länge velat göra ett tårtkort, då jag sett Zora göra så fina. Ja, hon gör en massa underbara saker, har Ni inte varit in och kollat så är det dags!!
Är rädd att det blir en bild-explosion nu, för jag visste inte vilka bilder jag skulle gallra bort... Håll till godo! ;)
Uppställt
Utfällt
Åsså nå´n detalj då...

Vissa delar av motivet har jag målat med glittrig vattenfärg över. Det är svårt att få med på bild, men mössan glittrar en del IRL. Motivet heter "Cake girl" och kommer från Sweet Pea.



Blommorna är vanliga retroflowers som jag mixtrat med, samt satt en raindrop i mitten.


Tårtan har fått ett lager embossing för att det ska bli en mer "glasyrig" yta. Sedan har jag duttat med rosa pearlmaker runt omkring.


Ljuset knyts fast vid vikningen när kortet är ihopfällt.



Hålen till bandet är förstärkta med ett par hjärt-öljetter.


Sett från sidan
Först hade jag tänkt att fästa några pärlor högre upp på kortet, så att det skulle stå upp. Men sen så tyckte jag att själva tårtan passade som stoppkloss. Om inte annat står kortet stadigare så! :)

Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar