lördag 25 augusti 2012

Dopkort

Jag berättade ju igår att jag fick ett uppdrag. Att göra ett dopkort till min kompis brorson. Och japp, det har jag gjort! Det blev en dopklänning, jag tycker de är så söta! Dessutom är det ju en annorlunda kortform än de man brukar köpa i affären.





ärmarna har jag stansat ut daisyblommor i vellum, limmat ihop dem två och två och dekorerat med en halvpärla i mitten. 
Text och siffror har fått stickles på sig.




Rosorna har oxå fått stickles på sig, men bara lite! Det ska bara anas... En liten berlock i form av bebisfötter döljer sig bland blomstret.


Texten är så vacker, fast lite djup. Man ryggar till när man läser de första raderna: "Jag önskar dig inte guld, mitt barn..." Fast sedan förstår man att det är inte de materiella sakerna här i världen som är det viktiga. Inre styrka, kärlek och vänner betyder så mycket mer!!




Skrivfältet


Jag har stansat ut fjärilen i två lager, ett i ljusgrön cardstock och ett i crèmefärgat vellum. Cs´en har jag distressat kanterna och haft stickles på. Vellumet har jag oxå distressat lite, lite. Ville inte att det skulle förlora sin glans.




Fjärilskroppen fick sig ett lyft med halvpärlor i tre olika storlekar.





Från pappersfjärilar till riktiga...!
Barnen "tog hand" om 5st fjärilslarver för några veckor sedan. Dessa matade vi med nässelblad, och det dröjde inte länge förrän de blev puppor. Idag "kläcktes" den sista puppan, och här är resultatet! Vingarna håller på att torka på dem, när alla är flygfärdiga ska vi släppa ut dem på ängen. Kanske blir det imorgon, annars blir det någon dag till veckan. Ska försöka släppa dem när det är uppehåll, om det är möjligt!

Nu ska jag bege mig till min syster på kräftskiva. Där ska jag passa på att b(j)uzza på Pantene Pro-V ! :)

Liiite pysseltokig är man kanske när man blingar till flaskorna?!

 Ha en trevlig lördagskväll!

Kram Kicki






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar