fredag 15 mars 2013

Ask med massa pengar!

Ett projekt jag haft framför mig var att göra ett kort/en ask som innehöll "pengar". Fick nämligen en beställning på ett kort till en man som fyller 70. Det jag visste om personen var att han jobbat på bank i sitt yrkesverksamma liv. Jag fick en idé...


Resultatet blev en ask som jag har gjort på samma sätt som näsduksasken. Skillnaden är att jag har kortat av locket och vikt ner det istället för att ha det stående.


Jag har köpt pärlband och använt mig av detta för första gången. Det var lite pilligt att få det på plats...

Närbild på den embossade texten, som är en stämpel från Whimsy stamps.
Det crèmefärgade bandet är inte ordentligt knutet och finklippt än, det får avsändaren fixa när hälsningen skrivits!


Klart att en bankman ska ha en hög med pengar!! Dessa näsdukar fick jag se när jag handlade på ÖoB för ett tag sedan. Fast jag köpte dem inte då. Och det är ca 9 mil dit... :/ När jag väl har fått en idé som jag tror på kan jag inte släppa den rakt av.  
 
Den dagen jag planerade att resa blev barnen sjuka... Men!! Tack och lov för Facebook, jag fick se en vän som var på väg till just den staden för diverse shopping! Så jag fick tag i mina servetter ändå. 


Mmm, det blev påkostat att göra så. Jag hade kunnat göra ett vanligt kort utan denna specialleveransen. Dessutom skar jag fel i den första asken och fick göra om från början. (Tur att man köper fler papper av samma sort ibland, dessa färgerna passade så bra till sedlarna!)

Hoppas att beställare och mottagare blir nöjda!

Trevlig helg därute!

Kram Kicki  

2 kommentarer:

  1. Vilken fin pengaask!Så häftigt med näsdukspengen, jättesnyggt!!! Men, nio mil för en dekoration!! det är verkligen att göra allt för konsten!! Hihi!!! Men har man en idé är det inte lätt att ändra på...Vad mycket fint du gör, fick en massa inspiration nu när jag kikade runt här!
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. hihi va synd att jag inte heter Håkan :)
    Super fin ask och fiffigt gjort :D

    SvaraRadera