onsdag 6 mars 2013

Nu börjar det på allvar

Nu har vi kommit in i mars, och då börjar födelsedagarna dugga tätt framöver. Riktigt tätt! Jag brukar inte hinna med att göra kort till hälften av alla som fyller år ens... :(
Idag fyllde en av mina systrar år, och jodå, jag hann att göra ett kort under veckan!

Jag ville göra kortet ganska så enkelt. Har haft upplägget färdigt i huvudet ett tag och nu fick jag plocka fram det i praktiken. Tanken var att utgå från en stor blomranka, vilket jag oxå gjorde.

Blommorna köpte jag på scrapmässan i Karlstad i helgen. Tyckte de var så söta!
Humlan/flugan är embossad. Pulvret ska egentligen lukta kaffe, men doften har nog tyvärr försvunnit... Eller så var det ett för litet motiv så att man inte uppfattar doften (det luktar iaf i burken).





Lördagen var spännande och intensiv! Först var jag och min bästa vän på scrapbookmässan. Alltid lika roligt!!
På kvällen var jag och sambon till Löfbergs Lila Arena och tittade på "Andra chansen". Jisses vilken mäktig upplevelse!! Hade aldrig trott att man kunde bli så uppslukad av melodifestivalen! :) :)
  
Konstigt nog trodde jag att jag skulle handla mer på mässan än jag gjorde. Men det blev några dies, stämplar, blommor och cardstock förstås. Blev nog så dyrt ändå... 

Idag hade äldste sonen friluftsdag. De fick åka pulka, stjärtlapp eller längdskidor. Hur som helst skulle deras saker vara namnmärkta, och är man scrapnörd så är man! ;)

Tur att sonen blev nöjd och tyckte att han hade den snyggaste stjärtlappen! Inte lätt att ha en mamma som ska vara med och peta på allt...

Trevlig kväll!
Kram Kicki 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar