lördag 16 augusti 2014

My Bff

För ett par veckor sedan fyllde min bff (best friend forever) år, och då gjorde jag självklart ett kort till henne!

 Jag har köpt en ny embossingfolder med blommor, och den tycker jag mycket om! Runt den embossade bakgrunden gjorde jag en ram av dies från Spellbinders. Fäste ramen med distanskuddar för att den skulle bli upphöjd.

Runt den lilla bilden limmade jag ett pärlband. Pilligt värre!
Runt citatet har jag skrapat och chalkat kanterna, och embossat med ett glittrigt embossingpulver.





Fortsätter att visa några gamla bilder...
...såsom ett kort till min mamma som fyllde 60 i våras!
De dies som jag använt är Cheery Lynn (blombakgrund), Tim Holtz (de embossade swirlarna) och Tattered Lace (flaskorna).

...och en betongtavla.
 Har inte tagit några detaljbilder, ibland blir det så bråttom på slutet att jag knappt hinner fota det jag gör! ;)
Det har blivit ganska många sådana här på sistone, vilket är kul. Dock är det mer tidskrävande än att göra ett kort... Betongpannan ska knäckas så att det blir en lämplig bit. (Man kan få knäcka flera stycken ibland!) Sedan ska den slipas så den står stadigt (detta är gubbens jobb, så det krävs att han är hemma och har tid!) Först då kan jag måla den.


Sen ska kortet redigeras så det blir fint, och så måste det limmas på ett annat papper för att inte limmet ska tränga igenom och förstöra fotot.
Efter det kan man börja dekorera! 

Tills vi ses igen -ha en trevlig höst!

Kram Kicki
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar