måndag 8 maj 2017

Konfirmationskort till kille

Sköna maj, välkommen!

Jag har inte tagit på mig så många kort-beställningar det senaste året. Det är svårt att få tiden att räcka till, dessutom så har jag tappat min mojo och skapar mest för skapandets skull. Men ibland händer det att jag tar på mig ett uppdrag, det är ju ändå lite roligt att folk återkommer och blir nöjda med det jag gör!

En arbetskamrat undrade om jag ville göra ett konfirmationskort till hennes son. Det blev ett enkelt kort med en "bibel", kors och blommor. Men det var ändå inte enkelt att göra! :p Jag skrev ut texten på datorn, och sedan var det bara att hoppas att den hamnade någorlunda rätt när jag stansade ut! Boken är en die från Tattered Lace.

Närmare titt på blomsterarrangemanget.

Det blå pappret har lite glitterstänk i sig. Korset är en berlock som jag fick i en RAK (Random Act of Kindness) för länge sedan, "kedjan" är från en prislapp som jag inte kunde med att slänga! Tur att man inte slänger allt, det kan komma till användning! ;)

Jag bad att få ett foto på grabben, ifall att jag skulle haft det på framsidan. Nu blev det ju inte så. Men jag valde ändå att ha det med, på insidan. Tonade ner det så det skulle se lite diffust ut. Det tog ett tag innan jag fick till det, men jag blev nöjd i slutändan!


Beställaren har fått kortet och godkänt det. 
Hoppas att mottagaren oxå blir nöjd!

Kram Kicki

1 kommentar:

  1. Jättefint och stilrent kort,
    tuff bibel och kors :)
    Ha det gott // Lisa

    SvaraRadera