tisdag 7 augusti 2012

Bröllopskort


Oh, jag fick till ännu ett bröllopskort i sommar! Och jag blev faktiskt väldigt nöjd med det!! :D Jag hoppas att även beställaren blir det, likaså mottagarna! Jag har aldrig gjort ett kort i den storleken, det blev 15*21cm. Ganska rejält så att säga.
Bruden är 18,5cm hög och brudgummen ytterligare 1cm. Tyckte inte att jag ville kapa dem, därav storleken på kortet. Jag har använt mig av distanskuddar för att få lite höjd på själva brudparet.
Parets smeknamn är Kri & Cryl, deras riktiga namn används sällan. ;)

Hörnen är utstansade i självhäftande folie. Dyr investering, men sååå kul och praktiskt att jobba med! Inget limkladd där inte!


Ett litet blomsterarrangemang med en swirl under. Se så söt klänning med små fjärilar bruden har! :)

Jag stansade ut hjärtat i något tunt, blankt papper. Inte vellum men något liknande. Dien kommer från Cheery Lynn.


Jag är väldigt nöjd med att jag lyckades skriva ut texten på första försöket!! Annars brukar texten bli för liten/stor, hamna för nära någon kant o.s.v. 
Alla bokstäver och siffror har jag lagt stickles på. Hjärtanen på "skrivsidan" är embossad med Stardust.

 Närbild på dekorationen under versen.
 





 Versen är så vacker att den kan man läsa en gång till! ;)

        Happy Wedding!

      Kram Kicki

1 kommentar: