fredag 28 december 2012

Noblesse-askar

När barnen gick på jullov gav vi deras fröknar, samt vikarie, en varsin dekorerad Noblesse-ask.
En rosa


Sedd från sidan

Jag har gjort alla på ungefär samma sätt. Bilderna är hämtade från nätet, hörnen och hjärtanen är utstansade med dies från Nellie Snellen.

En röd/grön

Till kanterna har jag stansat ut remsor med en kantstans från Tonic studios.


En blå

Jag har klippt till cardstock och klätt in den befintliga chokladasken. Det var lite pilligt att få till det, utan att några skarvar ska synas. Kanske kan man demolera en ask och göra en helt egen, det finns kanske någon som har en mall t.o.m?!... :)

En lila

Gardeniorna på varje ask är hemmagjorda. De små blommorna är en punch från Nellie Snellen, pearlmaker i mitten. Hjärtanen är oxå duttade med pearlmaker. Praktiskt när man vill ha många "pärlor", om man har tid så att det får torka ifred!



Inuti har jag använt mig av stämplar från Panduro (swirls), Gummiapan (God jul...) och Reprint (Blinka lilla...).

Tack så mycket för titten!!

Kram Kicki

2 kommentarer:

  1. Men oj så många fina! Nyfiken på hur du gjorde med själva asken. Klädde du in den eller gjorde du en egen av cardstock?

    SvaraRadera
  2. Snygga askar.
    Kul att dom blev så olika fast dom är
    "uppbyggda" nästan lika, gott innehåll :)
    Jättefint på lockets insida, perfekta presenter.

    Tack för dina snälla kommentarer :)
    Bokstäverna på väskan, Sarah, är stickersbokstäver
    från Panduro, jag klippte bort lite av plasten runt om.
    Det finns ett kort i bloggen från mig också till "mor".
    http://lisa-olsi.blogspot.se/2012/12/ett-kort-till-mor.html
    Ha det gott!
    Kram Lisa

    SvaraRadera