söndag 6 januari 2013

Julklappar

Min syster skulle ge bort några personliga julklappar i form av ljus, så jag fick rycka in. Vi försökte hitta fotografier till mottagarna på FB, vilket inte var det lättaste...

Första ljuset skulle ges till en liten tjej. Det blev dekorerat med en blomma, kvistar, blad, pärlor, spets och en rosett. 


Färgerna går i rosa och vitt, flickans kläder och hårspänne gick i rosa så det var där jag hämtade färgerna ifrån.






 Andra ljuset skulle ges till en liten kille. Svårare med färger och krusiduller!.. :S Men här fick det bli en stjärnswirl, stjärnor, kvistar, några blommor och en rosett.


Färgerna hämtade jag från radiobilen som killen åker i, det är en blå-gul rand på den. 

Ansiktena har jag valt att inte visa, då det inte är säkert att deras föräldrar vill hänga ut dem på nätet! ;)

Tredje ljuset skulle ges till en större tjej. Som dekoration blev det lite mer romantiskt med swirlar, rosor, spröt, och spets.


En bild med ett vackert budskap!
Alla ljusen har slagit in med cellofan, det förhöjer lyxkänslan tycker jag.



Jag hade ju ett projekt; att göra en målarbok till min egen dotter i julklapp. Jag hann med det oxå, fast det blev brått på slutet
Jag har stansat ut hennes namn och en Hello Kitty på framsidan. Några blommor med raindrops fick bli den enda dekorationen, eftersom det blir mindre att pilla bort då... Så nu har hon en egen målarbok med massor av Hello Kitty-sar att färglägga!


That´s all for today!
Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar