fredag 2 november 2012

Det är ju så roligt!

Att dekorera ljus har blivit ett väldigt skojigt tidsfördriv! :) Det går snabbt och det finns ju så många fina motiv man vill "föreviga" på ljusen. Frågan är om det går att tända dem sedan utan att motivet fattar eld...

På den större bilden är ljuset längst fram embossat med 4 olika bilder. 



Har testat att stansa ur en bild med en die från Spellbinders. Det gick alldeles utmärkt!


Ett av ljusen blev inte bra. Stearinet följde med bakplåtspappret vid den övre kanten och det såg inte alls snyggt ut... Vad göra? Jo, jag tog embossingfönen och värmde på ljuset rakt uppifrån, så att stearinet rann ner över ljuset. Voila!

Och titta här då vad som hamnade i min brevlåda igår! Jag vann en bloggcandy med dessa underbara klippark, tack så hemskt mycket Josefine!! 
Blev Du lite avundsjuk nu så misströsta inte, det finns faktiskt möjlighet att köpa dessa! Titta in här http://www.esmiliadesignblogg.blogspot.se/ så kan du se utbudet av de fina arken som Josefine själv designar!

Ja, just nu kanske det hamnar en hel del ljus på min blogg. Men då vi är mitt inne i en mörk årstid behövs det massor av ljus! :)

Ha det så gott därute!

Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar