lördag 6 juli 2013

Bara för att...!

Idag tänkte jag visa upp kortet jag gjorde "bara för att". När jag fick sakerna från Johanna i förrgår fick jag sådan lust att pyssla ihop ett svart-vitt kort med rosa detaljer. Så härligt att kunna sätta sig och pyssla och verkligen känna för det!
Fick sådan lust att färglägga oxå när jag fick mina nya stämplar. Dessvärre är jag inte så duktig på att skugga å sådär, jag kladdar för att det är kul!! Och att måla med distresser är skoj på det viset att de får lite egna toner, det brukar inte bli "platt" även om man inte kan ljusets infallsvinkel osv.

Hörnet är en die från Cheery Lynn. Man kan ju inte göra ett kort utan något fint hörn, eller?! ;) Ett par ljusrosa blingstenar fick sin rätta plats.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den stora, svarta filtblomman var med i paketet från Johanna. Den vita hade jag sedan förut, liksom blommans mitt som jag gjort själv. Det är en brads (jungfruben) som jag målat med nagellack och sedan lagt ett lager 3d-lack på.

Chipboardhjärtat, kortstommen (13*13cm) och mönsterpappret är oxå en del av det som jag fick av Johanna. Bandet och berlocken hade jag själv sedan förut.


Det som fick mig att vilja lägga på rosa detaljer var för att det var stickers med i paketet som var råååsa! :) Först tänkte jag sätta några på framsidan på kortet, men tyckte att det blev lite för mycket då. Så de fick sin plats på insidan istället!
 
Tyckte det var roligt att göra ett kort när allt var "uppdukat" framför mig! Hmm, jag tror jag stirrar mig blind på det som redan finns hemma, och inte vet vad jag ska göra av/med det... Eller så har jag lagt undan en massa saker som jag inte ens vet att jag har. Eller var jag har dem!
 
Ha en trevlig lördagsnatt!!
 
Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar