lördag 2 augusti 2014

Bokmärken med bling!

Hinner Ni skapa något i värmen, eller njuter ni av dagarna utomhus?
Jag pysslar lite då och då, men det blir mest på kvällstid när barnen lagt sig till ro. Vilket har blivit väldans sent nu under sommarlovet... Men två bokmärken har jag knåpat ihop av spillbitar som jag ville få undan!

 Jag har gjort bokmärkena efter en mall som jag sett på nätet, men jag anpassade storleken efter måttet på spillbitarna. Passar ju på ett hörn oavsett om märket är stort eller litet! ;)

De små glittriga blommorna (blå+vit) fick jag i födelsedagspresent förra året. Det är en liten burk med superglittriga blommor, man kan aldrig få för mycket glitter!!

Den stora blomman med en brad i mitten har jag gjort själv. Har använt samma papper som fjärilen, men jag har färgat in understa bladet och fjärilen med distresser. Sedan har jag embossat dem med ett glittrigt embossingpulver.


Innan jag limmade ihop trianglarna (stommen) fäste jag en bit spets emellan. På så vis sitter den bra oxå!

På detta bokmärket har jag gjort på samma sätt, dvs färgat in trollsländan med distress ink. Här gjorde jag även brad:en själv genom att limma på själva "knoppen" och sedan doppa den i glitter. Efteråt har jag lagt på 3d-lack.





Nu fattas bara en spännande bok, eller två, att läsa!
Ha en fortsatt skön sommar!

Kram Kicki


1 kommentar:

  1. Så fina! Jag som gillar litet format ska absolut testa den här varianten. Tack för härlig inspiration!
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera