fredag 16 december 2016

Ask-kort

Innan jag visar resten av mina julkort tänkte jag inflika med några ask-kort. Har gjort antingen med ljus eller små flaskor i.

När "min" tandläkare gick i pension förra sommaren gjorde jag ett jägermeisterkort som tack. Bilden hittade jag på nätet, stansade ut med Spellbinder dies och satte ett pärlband runt.


Dien som jag använt på flask-asken är från Magnolia. De glansiga papprena är faktiskt inte cs, utan tapet. Finns så många tapeter med fin lyster!


Ett beställningskort till en kille som blev myndig. Blått, guldigt och glittrigt, även här har jag använt en del tapeter (det blå pappret med guldstänk).


Kortet sett lite från sidan. 
Jag brukar dekorera både ryggen och baksidan av dessa korten. De blir mer stadiga då eftersom flaskorna gör dem rätt tunga.

Och det är föräldrarna som bestämt innehållet i kortet, så jag har bara gjort efter beställarnas önskemål! ;)


Sist ut är ett (eller jag gjorde 4!) kort till fotbollstränarna till grabben. Lagets färger fick avgöra färgsättningen på kortet. 

Det var mycket jobb att få alla detaljer på plats, vika små askar och klippa rakt. Dessutom x4 stycken. Men jag tyckte att det blev bra till slut, det passade till både killarna och tjejen som tränade laget.

Nu ska jag ta min mans-förkylning med mig på lite vila.
Hoppas Ni får en bra helg med lite fredagsmys!

Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar