söndag 18 december 2016

Mera jul

Idag kommer jag visa några fler julkort. Tänkte ge till personal i skolan och på fritids, men nu råkade ett par av julkorten bli tingade. Så jag får väl snabb-scrappa några till när jag får tid!


Alla korten är ganska enkla och stilrena. Jag tycker inte om att dekorera för mycket, risken är att jag går bananas och det blir ett enda gytter av alltihop!


Jag stansade ut granen i guldig metallfolie. Det var svårt att limma alla krusiduller, folien ville gärna trassla in sig och vika sig. Testade att stansa med folie + dubbelhäftande tejp, och det var lika svårt med detaljerna då med. Folien är så tunn så man får ha tungan rätt i mun!
Stämplat God Jul och embossat i guld.



Jag har stämplat och embossat granen med grönt embossingpulver. Om jag inte minns fel är den från Gummiapan
Dien är ny i samlingen och kommer från Rox Stamps. Det är så bra kvalitet på deras dies, lätta att stansa ut och pappret fastnar inte i stansmallen. Priset är bra oxå!













De två sista korten är nästan lika. Julkulorna är från Tattered Lace och är väldigt fina och dekorativa. Dessvärre är de (som många andra dies därifrån) svåra att stansa ut, man får mangla och vrida flera gånger innan pappret stansas igenom helt. 
Embossingfoldern som jag använt skickade jag efter från Wish, liksom Merry Christmas dien. Tror de kostade 75kr totalt med frakten (det var ett dies-set med fyra fraser)!

Det var allt för ikväll!

Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar