onsdag 20 juni 2012

Jag hamrar och spikar

Ja, bokstavligen har jag börjat snickra på bröllopskortet jag fått beställning på! Har jag klurat å googlat, googlat å klurat. Har en idé om hur jag ska göra det, och jag tror att det kan bli bra. Riktigt bra!! Haha, nu lät jag väldans positiv, men från början kändes det stört omöjligt att få bröllop och westernstil att synka. Men jag tror att jag kan få med lite av varje, om jag inte tabbar mig totalt!...
Tänkte visa lite av materialet som kommer att användas.
Jag har färgat in ett ljusgult papper med Vintage photo och Walnut stain. Sedan har jag klippt till cm-tjocka remsor, som jag chalkat kanterna med Walnut stain. Dessa ska likna brädor är det tänkt. 
På nätet fann jag en siluettbild på ett cowboy-par som jag klippte ut i svart cardstock.
Ett par kallor har jag gjort oxå, får se om jag behöver göra fler. 
Jag har inte monterat ihop kortet än då jag "var tvungen" att beställa hem en liten detalj från nätet. Hoppas att jag får leveransen innan kortet ska överlämnas!
Ringar, ros & gardenia kommer från Papperssvalan.

Nu hoppas jag att jag får ihop kortet något sånär efter bilden jag har i huvudet. Det kommer dröja ett tag innan ni får se det på bild. Dels för det fattas lite saker och dels för att inte visa brudparet innan de fått det.

Ha en trevlig midsommar!!
Kram Kicki 

4 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten och tack för alla söta kommentarer i min blogg :)
    Det gör mig Jätteglad!

    SvaraRadera
  2. Spännande och se när kortet är färdigt.

    Kul att du vill vara med på min BloggCandy

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det ska bli så roligt att se resultatet!! Spännande =D

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Spännande....läcker bild och du har verkligen tänkt till.
    Ska bli kul att se resultatet.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera