onsdag 18 september 2013

Tupperwareparty

Mamma hade Tupperwareparty en kväll. Jag hade tur(!) som hade föräldramöte samtidigt, så jag kunde inte vara med. Jag har nämligen det jag behöver därifrån: konservöppnaren!

För att visa de andra vad jag använder min Tupperwareprodukt till så altrade jag en majsburk lite snabbt och lämnade in till mamma. Den fick hon sedan öppna på partyt och bjuda på innehållet. :)

 
För den som inte vet, så öppnar man burken i bottnen, och lämnar "kapsylen" intakt. 
Diska burken, fyll den med innehållet, och klistra på bottnen tillbaka. Man kan sätta distanskuddar utefter kanterna i bottnen, för att få en bättre yta att lägga limmet på.


Jag klistrade på ett glittrigt mönsterpapper, spets, blomband och några handgjorda blommor.



 
Kvisten, som är en die från Magnolia, har jag embossat med "hologram" som ger en gnistrande effekt!


Det pilligaste momentet är att få pappret runt/inunder "kapsylen". Men det är ju inget måste att sätta papper här!
I övrigt limmade jag dit ett pärlband och halvpärlor.

Tips på innehåll: godis (med papper på känns fräschast!), Lego eller någon annan liten leksak, smycken, pengar (mynt kanske blir tungt om man inte har ett riktigt starkt lim)...

Denna burken gjorde jag på mindre än två timmar. Lite kul att ge bort en annorlunda inslagning! Kom ihåg att gå på vänninans Tupperwareparty och införskaffa denna öppnaren. Den är dyr, men väldigt praktisk, inte minst om man vill altra konservburkar! ;)



Kram Kicki

2 kommentarer:

  1. Så fint burken blev , hoppas de tyckte om att se vad man kan göra med den och åt upp innehållet. Du har fixat detaljer på den så snyggt. Kramar Titti

    SvaraRadera
  2. Jättefin burk snygg färg och fint dekorerat.
    Kram Ulla

    SvaraRadera