tisdag 3 september 2013

Mera tegel

När mammas arbetskamrat fyllde 60 gjorde jag en telgelpannetavla som mamma fick ge henne. Som motiv använde jag en av Josefines vackra bilder, dem kan du hitta här.

Sedd framifrån.
 
Det är lite svårt att få bra bilder eftersom tegelpannan är välvd. Därför blir det ganska många bilder, i lite olika vinklar.

Lite vänstervridet...
 
 
 
 
 
 
 ... å lite högervridet.
 
 Min 3-åriga dotter har hjälpt till att måla själva tegelpannan, så fint att ha lite pysselsällskap!
 
 
 
 
Uppe i vänstra hörnet har jag gjort en fjäril av en blomma, halvärlor och pistiller. 
Blommorna är oxå handgjorda.
 
 
 
Uppe i högra hörnet har jag stansat ut namnet med "Chandelier", jag har slipat cardstocken (med ljusare kärna) med sandpapper för att det ska se slitet ut.
Tygblomma, lite andra blommor, pärlor och en swirl finnes här...
 
 ... liksom i nedre vänstra hörnet. Fast det är inte samma slags swirl, denna kommer från Die namic, det andra var en Magnolia.


I nedre högra hörnet har jag stansat ut kvistar från Magnolia och ett hjärta från Cheery Lynn. En annan sorts tygblomma här, tillsammans med en handgjord gardenia.
Som vanligt lite stickles här och var.




En sista bild på orden som vi alla bör ta till oss!!
 
Tack för titten!
 
Kram Kicki

1 kommentar:

  1. Vilket minne hon får med denna så snygga tegelpanna att pryda sitt hem med, så snygg.Kram Titti

    SvaraRadera